Ieder sterk marketing georiënteerd restaurant richt zich op zijn eigen specifieke doelgroep. In dit artikel gaan wij in op de nieuwe generatie, ook wel de millenials genoemd. De millenials is een demografische groep geboren tussen 1980 en 2000. Voor veel restaurants is dit een hele interessante doelgroep. Bijna 30% van de millenials eet wekelijks buiten de deur. Een tamelijk hoog percentage!
Maar hoe trek jij de millenials naar jouw restaurant? Wij geven 5 tips.
- Zorg dat jouw eten Instagramwaardig is
Je ziet het steeds vaker voorbijkomen. Foodfoto’s met eindeloos veel hashtags: #foodlovers, #instafood of #nomnom. Millenials delen graag op social media waar, met wie en wat zij eten. Veel restaurants spelen in op deze trend. Zij maken hun gerechten “Instagramable”, zodat restaurantgasten dit delen met hun volgers.
Met een beetje geluk slaat dit aan en wordt jouw restaurant de nieuwste eyecatcher in de regio!
- Blijf innoveren
Het draait allemaal om nieuw, nieuwer en nieuwst. Het is een gegeven dat bijna de helft van de millenials ieder bezoek aan een restaurant iets anders bestelt. Als jij jouw kaart niet blijft vernieuwen, is de kans groot dat jouw gasten uitgekeken zijn op jouw restaurant. Promoot daarom jouw nieuwe menukaart, gerechten of drankjes op jouw social media kanalen. Laat zien dat er weer nieuwe dingen zijn om te proberen. Millenials zijn daar dol op!
- Geef jouw interieur een WOW-factor
Net als met de gerechten is ook het interieur heel erg bepalend voor de populariteit van jouw restaurant. Horecagasten willen meegenomen worden in de sfeer en beleving van jouw restaurant.
Mama Kelly in Amsterdam is een heel erg bekend geworden door hun unieke interieur. Sterker nog: Mama Kelly viel maar net buiten de top 10 meest ‘instagramwaardige cafés’ ter wereld. Niet slecht toch?
- Wees transparant
Er is geen enkele generatie die zo bewust hun keuzes maakt, als de millenials. Zij willen graag weten waar hun eten vandaan komt en hoe hun eten wordt bereid. Jij kan dit op twee manieren doen. Zet de herkomst van jouw producten op de kaart. Zo weten alle gasten waar hun eten vandaan komt. Dit geeft hen een positief gevoel.
Daarnaast is het bouwen van een open keuken ook een sterke optie. Veel gasten kijken niet wat er daadwerkelijk gebeurd in de keuken, maar ervaren toch open en eerlijkheid. Ook dit geeft hen een positief gevoel.
- Gebruik huisgemaakte producten
Huisgemaakte producten doen het erg goed bij millenials. Ook dat voelt als net dat beetje extra transparantie. Serveer homemade producten als lemonade, taarten of ijs. Jouw gasten gaan zich een stuk vertrouwder voelen en zullen vaker terug komen!